lördag 12 april 2014

Stackars liten

Stackars lilla räv. Någon har kört på den och bara dumpat den vid väggrenen. Jag gick ut och kollade ordentligt eftersom jag ser räven från köksfönstret. Jag hade inget annat att märka stället med än en liten bit av en polistejp som låg på min sida om vallen sen förra året.
Jag ringde 11414 och presenterade mig och sa mitt ärende, blev då kopplad till en polis så jag sa igen mitt namn, min adress, mitt ärende och att jag märkt ut var den är, att räven ligger på genomfartsleden i Sollefteå, jag ser den från mitt köksfönster på XXXXXgatan XX. Polisen jag pratade med visste inte vilka som har hand om detta men trodde att det var Vägverket, så polisen skulle kontakta dem.

Sen i eftermiddags när jag slog igång datorn så stor det på Jordbruksverkets hemsida    att det är 11414 man ska ringa i sådana här ärenden, så jag ringde till rätt ställe.

Den räven som nu blev ensam tycker jag så synd om. Det är alltid två som kommer vid midnatt (normaltid) från skogen och över genomfartsleden. Räven ligger fortfarande kvar här utanför och nu har det gått många timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar