fredag 23 maj 2014

Kultursläppet

Kultursläppet startade idag och jag slog till och gick på tre konstutställningar nere på stan. Härligt väder så jag behövde inte åka i bilen hela tiden.

Först gick jag till Paletten på Järnvägsgatan och där träffade jag Maud Mårtensson som satt och målade och även ställde ut sin konst tillsammans med flera andra. Ni får gå dit imorgon lördag och kolla in.
Två av Mauds tavlor
Så iväg till nästa ställe på Djupövägen där Måndagsmålarna ställer ut, de finns där också i morgon och på söndag. Eftersom jag inte hade läsglasögonen med mig så kunde jag inte se vem som målat vad så därför finns inga namn med, jag skriver ju inte för någon tidning så jag har ingen press på mig, gör detta bara för att det är kul att fota och att se konst.



Några damer från SKPF som sålde hantverk och tunnbröd i samma lokal som Måndagsmålarna

Så kom jag till tredje konstutställningen på Jeckos Ateljé i Knivskärargränd och det är Jeko som målat. Öppet även imorgon lördag och söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar