söndag 25 maj 2014

Lördag

Idag fortsatte Kultursläppet och så var det lite annat också.

Det bjöds på en massa mat på Konsum idag. Nej jag tog inget av detta, den ena tål jag inte och den andra måste jag veta exakt vad det är i för att tordas äta.
Grillade grönsaker
Ostar för dem som tål det

Det här var inte gratis, det fick man köpa.
Gick till bibblan och kollade på gamla Sollefteåbilder, himla trevligt
Jag tog en reprissväng till Sollefteå Museum och kollade in utställningen igen :-)
Mmmm gott
Harpokungen Adolf Sjödéns harpa
Hmm, jag gillar inte uppstoppade djur faktiskt
Var en sväng till ena gallerian, Prima Galleria och kollade in fotoutställningen. Här är en av flera som ställde ut sina fina foton.


I den här Nipan bor svalorna
Flottarmonumentet av Fredrik Frisendahl
Sollefteå Kraftverk
Guldkusten (Ja Djupön alltså)

Strömsborg där man kan fika och käka om man vill det :-)

Och folk skräpar ner överallt, detta har legat där i flera dagar. Jobbar ingen på Parkförvaltningen längre? Förr var de ute varje morgon och städade stan, inte bara där turisterna håller till, utan överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar