fredag 20 juni 2014

Midsommarafton

är snart slut. Midsommarafton blev inte som jag hoppats på, jag ville ha värme, men det blev +10, tokblåst och regnskurar så jag ha fått vara inne hela dagen och kvällen. Varmt väder då hade jag åkt till Ådalsbyn, men hade jag åkt idag och stått ute då hade köldurtikarian kommit som ett brev på posten...

Det kliar, sticker, bränner, svider.... Så detta vill jag undvika att få...
Det är inte många dagar på ett år som jag kan gå ut och gå, sommartid blir det bilen ner på stan och gå en kort sväng, eller ta bilen till Hågestaön och ta en prommis där. Att kunna promenera hemifrån och ner till stan blir kanske sammanlagt en vecka under hela sommaren, för övrigt är det bilen som gäller. 
När snön kommer då är det till att vara inomhus tills det blir vår och den smälter bort. Vintertid är det till att tigga skjuts för att åka och handla de dagar det är runt noll och bli avsläppt vid affären, sen måste den jag åker med sitta kvar och ha bilen igång för jag kan inte sätta mig i en kall bil.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar