söndag 14 december 2014

Veckans Fototriss - Tema - Fyrbentingar

Här kommer mitt bidrag i Veckans Fototriss med temat Fyrbentingar. Eftersom det inte var några fyrbenta djur ute i lördags när jag var ner på stan så blir det gamla bilder.

Min första katt Yasmin. En underbar katt, smart, högröstad så det skar i märg och ben, hehe. Hon apporterade, jag lärde henne inte utan hon började med det själv, vi lekte kurragömma osv. Hon gillade att kolla på Dallas och Professor Baltazar
Här är systrarna Mireilla och Jacqueline. Mireilla, en sötnos som gillade att kolla på tecknat. Jacqueline var smart och förstod vad man bad henne om, hon gillade att kolla på Tom Jones och Par i Hjärter.
Busfröet Cinnamon som sabbade tapeterna, hoppade från fönsterbrädan och upp till takkronan och hängde och slängde där. Hon gillade att se på Ankan Anki och Siwert Öholm

 BONUSBILDER

Söta räven som jag mötte ute på Hågestaön
Gräsklippning här i stan. Tyvärr har de slutat med detta nu.


14 kommentarer:

  1. Katter är ju bara för underbara....:-)

    Gräsklipparmetoden gillade jag skarpt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja katter är bäst. Javisst är det ett smart sätt att klippa gräs på :-)

      Radera
  2. Fina minnen och fina fyrbeningar, räven ser som fundersam ut :)
    AX

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja räven och jag blev lika paffa när vi träffade på varandra där på stigen :-)

      Radera
  3. Fin triss! Dina katter verkar ha varit riktiga personligheter med smak för olika TV-program! Sista bilden är en höjdare, synd att den gräsklippningen har slutat!
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja mina katter var verkligen personligheter och mysiga var de också. Jättesynd att den gräsklippningen inte finns längre. Hade gott

      Radera
  4. Jättefint trissat! Och vad kul att höra att dina katter gillade olika tv program. :D Min Findus gillade naturprogram och Felix gillade fiolgnet och gammeldans. *ASG* Maja och Morris är inte intresserad av tv alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Katter är ju bara för roliga. Felix och fioler :-D borde ju göra ont i öronen, haha

      Radera
  5. En del katter kan verkligen LÅTA! :D
    Verkar som om teven var flitigt påslagen. :)
    Skön triss, och katter är härliga!
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja Yasmins mamma var en siames och de har röstresurser :-)

      Radera
  6. Fina kissetrissar!
    Dina bonusar vann mitt hjärta helt fastän dina kissor är mycket vackra.
    /kram

    SvaraRadera
  7. Alla katter (och säkert andra djur med) har sin alldeles egna personlighet, det är en del av tjusningen med dem! Du presenterar dina på så fint sätt och bilderna är verkligen superfina!

    SvaraRadera