lördag 28 mars 2015

Fototriss - Tema - Fåglar

Dax för Fototriss igen, den här gången med temat fåglar. 
Ja jag var ut idag med bilen, men inte en enda fågel såg jag, jo en skata på långt håll, det var allt, inte ens änderna som brukar hålla till nere på stan fanns att uppbringa. Det brukar vara så när jag sticker ut med kameran, då är alla djuren borta, går jag ut i morgon syns de överallt och skrattar över att jag inte har kameran med mig, hahahaaa

Så då löste jag veckans tema på mitt sätt :-)

Ja ser man inte till en enda levande eller död fågel så får man lösa det på det här sättet, he he
De här prydnadsfåglarna som jag har med på dagens fototriss, de har jag haft sedan jag var barn, hittade rätt på dem nu idag
De här två satte jag bland konstblommorna, där får de sitta tills de blekts sönder :-)

21 kommentarer:

  1. Hihi, vilken härlig triss! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag visste ju inte hur jag skulle göra, så kom jag på det här :-)

      Radera
  2. Det var ju en jättebra lösning :)

    SvaraRadera
  3. Kreativt, javisst. Jättesöta porslinsfåglar :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vad gör man när det är vinter och fåglarna håller sig borta :-)

      Radera
  4. Man kan knytte et slags bånd til prydnadsgjenstander man har tatt med seg gjennom livet! Spesielt de to fuglene på midtbildet var søte! Kari

    SvaraRadera
  5. Fantasifullt av deg å ta bilder av dine prydnadsfugler! Hos meg er det heller ikke mange fugler å fotografere nå. :( Kari

    SvaraRadera
  6. Du fick till en rolig triss, och fina är fåglarna dessutom :)
    BRa trissat!
    AX

    SvaraRadera
  7. Det blev ju en både fin och annorlunda fågeltriss. :)
    Fanns inga levande fåglar hos mig heller i dag. Så då får man hitta på nåt annat. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  8. Du tolkade uppgiften helt annorlunda, snyggt och kul :)

    SvaraRadera
  9. En riktigt finurlig lösning......! :)

    SvaraRadera
  10. Det löste du ju jättebra! Söta små domherrar i blomstren :)

    SvaraRadera