fredag 19 juni 2015

Midsommar 2015

Hurra, det var sol idag och ganska varmt blev det också, vilken lycka. För här har det bara varit iskall tokblåst och regn nästan varje dag. Så jag trodde knappt att det var sant när jag kollade ut i morse.

Så då kunde jag gå till Ådalsbyn istället för att ta bilen för att slippa få ett köldurtikariautbrott. Jag kunde till och med ta av mig huvjackan efter en stund, lycka :-)

Jag hann inte dit innan de reste midsommarstången eller majstången som de sa förr. Men jag jag kom ganska precis när de hade dansuppvisning.

Stod och pratade med en kompis så jag missade när kidsen skuttade runt midsommarstången
De flesta hade stuckit iväg för att fika nu när jag tog den här bilden :-)
Häromdagen så planterades det blommor här ute på baksidan av huset
Här har de också gjort fint med blommor. Det är vid ingången på baksidan som det här är. Ingen idé att göra fint vid porten på framsidan, för här i stan har en del personer fått för sig att blommor ska ryckas upp och kastas runt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar