söndag 21 februari 2016

Litografi

Jag har emellanåt funderat på att kanske göra Litografier av min konst men slagit bort tanken. Har ingen plats att förvara allt sedan jag flyttade. 
Men jag har varit in på Galleri Stockholm som säljer litografier av konstnärers konst och tittat runt lite

Hmm, vad är en litografi kanske ni tänker nu. Det är en kopia (inte vilken kopia som helst, den måste vara auktoriserad) av en konstnärs konstverk. Men det är en himla massa jobb med det, för först ska man göra ett spegelvänt avtryck av originalet och ha det på slätt underlag och sedan när man är nöjd med det så skall det tryckas, vilket också är en massa jobb med. Googla om ni vill veta mer, finns hur mycket som helst om det redan på nätet, så jag ids inte skriva ner allt, lite för lat idag för det.


Ingen litografi utan ett original målat av mig, Storm heter den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar